beingawesomeinfinland.reismee.nl

Eindelijk Finland


Moi,

Afgelopen maandag was het dan eindelijk zover, vanaf Schiphol vlogen Erik, Rik en ik via Riga naar Turku. Voordat ik vertrok heb ik in het weekend nog een leuk maar bescheiden afscheidsfeest gegeven voor mijn vrienden. Ik heb erg handige cadeaus gekregen, maar vond het vooral leuk dat ik afscheid kon nemen van hun. Zondag heb ik thuis met mn familie+ aanhang gezellig gegeten.

Maandag ochtend ben ik samen met mn ouders en Tim naar Schiphol gereden, hier kreeg ik nog even de kans om optimaal te genieten van de files die we wel eens hebben in Nederland. Later kwamen nog mn zus en haar date mij uitzwaaien.

Eenmaal, na wat gedoe met mn laptop, door de douane gekomen te zijn bleek dat we niet erg veel tijd meer hadden om op tijd bij de gate te komen. Het was zelfs zo erg dat we nog werden omgeroepen of we haast wilden maken. We kwamen precies op tijd aan, zodat we in het vliegtuig verwelkomd werden door Letse en Finse vrij deprie kijkende mensen. Nadat ik hierdoor een heel klein moment een beetje emo werd kwam Liva. Liva is een stewardess van Air Baltic, zij heeft het weten te presteren mij verliefd te maken binnen zo ongeveer 2.5 seconden. Erik deelde dit gevoel met mij, hopelijk geeft dit een indicatie over haar schoonheid, daar ik helaas geen foto van haar heb gemaakt.

De vlucht is verder prima verlopen, de tussenstop op Riga was redelijk saai. Mijn dagelijkse bezoek aan station Amersfoort was meestal nog boeiender, want het vliegveld daar is werkelijk te saai voor woorden.

Op het vliegveld van Turku werden we verwelkomd door 2 Nederlandse studenten en Mikko en Pekko, onze Finse tutoren. Zeer geschikte namen voor een succesvolle Finse tekenfilm of stripboek, maar dit terzijde. Het zijn super aardige gasten die erg veel voor ons geregeld hebben. Zij brachten ons voor onze 1 night stay naar het hostel, gezellig met snurkende Spanjaarden.

De volgende dag hebben we een kleine rondleiding gehad door de stad en alles geregeld voor onze woning op de campus. Mijn kamer is mega chill, met eigen koelkast en badkamer. Ik deel alleen de keuken en soms mn bed.

Het uitgaan in Turku is heel even wennen, sowieso de bro/chick ratio heeft iets onwennigs maar ik kan er wel mee leven. Wat mij voornamelijk opvalt tijdens het uitgaan is dat de Finnen beter zijn in drinken dan het onder controle houden van hun danspassen. Het gaat werkelijk nergens over, erg vermakelijk.

De foto’s zal ik binnenkort aanreiken, maar nu eerst de rest van de drukke planning afwerken. Daarover later meer, anders wordt mijn verhaal te lang en breek ik mijn belofte.

Supported by http://www.hesburger.fi/

Moimoi

PS. Uitspraak van de dag: 'Laurens, hier heb je een biertje want de Cola is uitverkocht' aldus Rik. En: ' Ik ga die lessen echt niet volgen op de vroege ochtend (8.15u), kan beter in mn bed blijven, lig ik echt niet wakker van ofzo'. Aldus Ferry.

Reacties

Reacties

Erkan

Je weet precies wat ik eigenlijk wil zeggen :D

Maar tof dat alles goed is verlopen uiteindelijk! Kan niet wachten op je volgende posts en FR's :D

Sebastiaan

Haha, nou dat beloofd wat... Zet em op kerel...

Linda

Go Barney

René a.k.a. 'date van zus van Lauwie'

Helemaal lekker! Ben benieuwd naar de rest ;) R

Zus + date

Lieve Lauwie,
Na het lezen van dit bericht maak ik me ernstige zorgen. Nog geen 2,5e minuut onderweg en al verliefd. Ik vrees dat je noooooit meer terugkomt als je je DV Hannah tegenkomt. Hoe dan ook: veel plezier!!! Xx

Zus + date

Oh correctie, het was slechts 2,5e seconde.. Hmm. Ik ga Ans bellen!

Manni

op zich heb je een chille kamer, ik moet me koelkast ook delen aangezien die in de keuken staat. En aangezien hier te veel chinezen zijn ben ga ik vanaf morgen beginnen om me bed en bad ook te delen (ik moet gul zijn en alles gaat hier gemeenschappelijk). Ik moet wel erbij zeggen dat de chinese schoonheid nog land niet zo hoog is als die van een zweedse of een Finse dame.

Ik ben benieuwd naar de foto's en welke je niet op je weblog gaat zetten om de een of andere reden ;P "dan mag je ze mailen"!

timmeh

Hoi Laurens. Klinkt allemaal super tof man. Leuk ook dat je in het vliegtuig al zorgt voor hollandse gezelligheid. Ben nu redelijk benieuwd naar de foto's en verdere verhalen. groetjes aan erik, en ook aan de meisjes die komen logeren. X

steef

ik zie uit naar je volgende verhalen! geweldig! liefs x

Frank

Laurens, klinkt goed! Lekker hosselen allesz. Je moet snel even een updatetje schrijven. Enjoy!

xoxo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!